איך מחליפים גוף חימום בדוד חשמלי?

אחת התקלות היותר שכיחות בנושא של דודים לחימום מים, היא שגוף החימום מפסיק לעבוד. זוהי תקלה שכיחה שנובעת מהתחממות המים אשר יוצרים אבנית על גבי גוף החימום.

האבנית שמצטברת, גורמת לגוף החימום להישרף ולהפסיק לחמם את המים שלנו עבור המקלחת.

אז מה עושים במקרה זה? האם יש להחליף את כל הדוד החשמלי או שניתן להחליף רק את גוף החימום?

אז בנושא זה חשוב שתדעו כי ניתן להחליף רק את גוף החימום ולא את כל הדוד.

כמו כן, אנו לא אנשי מקצוע, איך נדע שגוף החימום הוחלף בצורה ראויה? במאמר זה אנו נסביר איך מחליפים גוף חימום בדוד השמש שלכם או בדוד החשמלי.

 

דוד החשמל שלכם לא מחמם?

כאשר דוד חשמל לא מחמם את המים עבור המקלחת שלכם, אולי התקלה היא בגוף החימום וכנראה מדובר בתקלה ויש לבחון אותה עם איש מקצוע.

איש מקצוע בתחום יבדוק תחילה שלא מדובר בבעיה ממקור חשמלי ולאחר שישלול זאת, יעבור לבדוק את גוף החימום.

רוב התקלות של גוף החימום נובעות מאבנית מצטברת שנוצרת בזמן חימום המים וגורמת לכך שדוד החשמל לא מחמם את המים עבורכם.

בשלב הראשוני, טכנאי הדודים יבחן האם יש אפשרות לנקות את האבנית והאם גוף החימום לא נשרף.

חשוב להבין כי אין סיבה להחליף גוף חימום שלא נשרף ובמצבים של שכבת אבנית דקה, ניתן לנקות אותה בקלות ולהחזיר את גוף החימום לתפקוד.

 

איך מחליפים גוף חימום שנשרף?

כדי להחליף גוף חימום בדוד החשמלי, נדרש לעשות מספר פעולות שכדאי שיעשו על ידי בעל מקצוע מוסמך. טכנאי הדודים המקצועי ינתק תחילה את כל מערכת הדוד בעזרת לוח החשמל הביתי. פעולה זו נעשית על מנת להימנע מהתחשמלות.

לאחר ניתוק החשמל, הטכנאי ינתק את המים כדי למנוע מצב של רטיבות וכוויות במידה ויש בדוד מים חמים. רק לאחר שתי פעולות אלו, יוכל הטכנאי לגשת למלאכת הפירוק. כאשר מפרקים גוף חימום יש מספר פעולות חשובות שיש לעשות, שעליהן נדבר כעת.

 

הפעולות בעת פירוק של גוף חימום בדוד חשמלי

בעל מקצוע מיומן יגיע לבצע את העבודה כאשר יש לו את כלי העבודה הבאים: מברג, טסטר, פלאייר, גוף חימום חדש ותרמוסטט חדש. הדבר הראשון שיעשה הטכנאי בעת הפירוק, הוא להסיר את מכסה הפלסטיק שיושב על גוף החימום ומגן על המערכת הפנימית שלו.

את החלק הזה יפרק הטכנאי בעזרת המברג. לאחר שהפריד את מכסה הפלסטיק, הטכנאי ינתק את חוטי החשמל שמחוברים לגוף החימום ולתרמוסטט.

מדובר על פעולה לא פשוטה, כי יש לזכור לאן היה מחובר כל חוט. לאחר שחלקים אלו פורקו, יש לחבר את גוף החימום החדש והתרמוסטט והנה לכם גוף חימום חדש.

דילוג לתוכן